30 juni 2008

Semesterstart

Det blev ingen bra start på denna min första semesterdag. Diarré! Mina Creon Forte tog slut igår och tarmen reagerar direkt. Jag hade hoppats att gårdagens sista tablett skulle räcka tills Apoteket öppnar idag. Men icke då. I lördags var jag in på Apoteket i Valbo, men de har inte medicinen i lager. Expediten kollade var jag skulle kunna hämta ut tabletterna och konstaterade att de inte fanns på ett öppet Apotek. Varken i Sandviken eller i Gävle. Nu står mitt hopp till Apoteket här ute. Måtte de ha tabletterna hemma.

Tillägg kl. 11.05: Apoteket hade hälften av tabletterna hemma. Resten beställer de. Skönt :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har erfarit att apoteket alltid är att lita på - dessutom fullt av trevliga damer som hjälper gamla farbröder att hitta rätt i hyllorna - de vill väl bli av med fort och slippa ha dem drullande runt i butiken, kan tänka. Men ändå!
Jag klär alltid upp mig lite extra när jag ska till apoteket. Bästa hatten, du vet...

Ulf sa...

gubben;
att du har ett gott öga till Apoteket har med all tydlighet framgått av din blogg :-)
De är tjänstvilliga. Kvinnan bakom disken kollade direkt upp om jag kunde få fatt på medicinen på något annat Apotek. Apoteket är bra!