14 mars 2008

Jag - en tönt

Yngste sonen tyckte att han skulle få åka in till Sätra i Gävle tillsammans med en "beryktad" klasskamrat för ett föräldrafritt LAN över natten. Det tyckte inte jag och efter en hetsig diskussion rusade han från matbordet medan han vräkte ur sig: "Du är töntig och dum". Som för att ytterligare understryka hur upprörd han var, så slog han hårt tre gånger i dörren till sitt rum. Bara för att jag skulle förstå hur dum och töntig jag var. Ingen bra inledning på helgen med andra ord.

Jo. Han hade ätit färdigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen i klubben, här har du en till töntig förälder som nyss krypit ut ur grottan...jag har förklarat för min son att det var jag som uppfann elden...:-)
Retstickan

Ulf sa...

Retstickan;
Aj sjutton. Var det du som uppfann elden? Rena stenåldern alltså :-)
Vi är nog en hel del "töntar" i samhället - om barnen får säga sitt :-)