15 mars 2008

04.10

Det är ingen höjdare att vakna klockan 04.10 och inte kunna somna om. Sakta masar man sig ur sängen och stapplar nerför trappan till en väntande kopp med kaffe. För sova mer går inte. Trött och hurven sitter man sedan framför köksspisen och vänder ryggen mot oredan i köket. I bakgrunden strömmar bluesmusik via iTunes från "The Bay Area's Jazz Station" - KCSM. Allt medan man hoppas att tröttheten och det kulna mörkret ska ge med sig.

Nej, det känns inte som en bra start på dagen. Ute faller snö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat att bara ta en rök - utan kaffet och gå och lägga dig igen?

:-)

Ulf sa...

bagarberta;
det är inte röksuget som driver mig upp utan jag tror att det som spelade roll var att jag drack kaffe strax innan jag skulle gå till sängs igår. Te är bättre:-) Trött är jag. Somande till i badet.