15 mars 2008

Jag - en töntig ekorre

Lilla Blå samlar på dofter, dryckjom, paddor och kranier. Tydligen samlar jag på tekannor. Jag kunde inte avhålla mig från att bjuda på denna tekanna från Höganäs. Nu väntar jag bara på att denna, och kannan från Gustavsberg, ska levereras med posten någon av de första dagarna nästa vecka.

Jag har en "försvunnen" tekanna (som saknar lock) från Arabia. I köksskåpet står en oglaserad brun kanna. Min italienska kanna står vid vedspisen, den senast inköpta loppiskannan står på köksbänken, och den östtyska kannan står på diskbänken. Till detta kommer så de tre kannor jag nu lagt till i min minneslista på Tradera. Kannor som jag förmodligen ska bjuda på.

Att jag är en ekorre som samlar på allehanda "bra-att-ha-grejer" visste jag sedan tidigare. Vad jag inte visste är att jag tydligen är en töntig samlare av tekannor också. Det är dags att kasta alla defekta och icke-kompletta kannor och andra "icke önskvärda" köksutensilier! Clean-Up Woman, varstnagerst är du?

Inga kommentarer: