10 februari 2008

Prima Cookery köksknivar

Jag tänkte att det kanske är dags att redovisa köksamatörens synpunkter på Prima Cookery köksknivar som jag köpte tidigare. Jag står inte timtal i köket för att hacka lök och skära upp kött eller fisk. Detta till skillnad från proffsen som naturligtvis ställer höga krav på sina verktyg i köket. Dessutom behöver köksproffsen knappast bekymra sig om kostnaden, vilket jag måste göra. Det finns knivar som kostar tusentals kronor medan ICAs Prima Cookery knivar kostar ca 150 kronor. Jag köpte först en liten kockkniv för att testa den. Den var bra att använda. Strax därefter såg jag att ICA Maxi sålde ett set med brödkniv, kockkniv och fiskfilékniv för 199 kronor så då köpte jag även den uppsättningen.

Knivarna ligger mycket bra i handen och är lätta att använda. De håller skärpan mycket bra men kräver naturligtvis precis som andra köksknivar vård och omsorg. Jag kan rekommendera knivarna till den som vill ha en bra kniv till ett bra pris.

F.ö. så utsåg GP knivarna till "bäst i test". Artikeln hittar ni här. På sidan finns även en länk till webb-tv om hur man slipar och skärper en kniv. Rekommenderas.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.