04 november 2007

Carl och Charlotte Cederschiöld

Så hinner knappt Schenström avgå förrän det avslöjas att ytterligare ett par moderater har anlitat svart arbetskraft för städning under 13 år. Paret Carl och Charlotte Cederschiöld har haft miljoninkomster under åren och betalat 80 kr/tim till städaren. Motvallsbloggen skriver: "De bör alltså ha dragit in sådär en 10-20 miljoner under de här tretton åren, om man räknar med att deras lön inte varit lika hög hela tiden, och så anser de sig inte ha råd att betala in drygt 2.000/år i skatt åt städaren, en ren struntsumma i det sammanhanget. Vad ska man kalla detta? Girighet, nonchalans, hänsynslöshet, arrogans, missunnsamhet - ren dumhet? Det har i alla händelser inte handlat om att de inte haft råd."

Girigheten får ständigt nya ansikten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sånt här som gör mig tokig(are)...grrrrrrrr..vissa ska ha rätt att stå över Svea rikes lag..!! Har man bara fett bankkonto så kan man tydligen göra som man vill...suckar..!!
Retstickan

Anonym sa...

Är det så lätt för dem? "Oj då jag gjorde fel kom jag på nu när jag blivit ertappat men jag ska rätta till det"

Just att de själva skiker om att sätta dit fuskarna till varje pris. Ja de ska föregå med gott exempel.

Hoppas verkligen att hon får avgå.

Nina

Ulf sa...

Igår dömdes fyra ficktjuvar till fängelse mellan två och tre år. Att "stjäla" från det allmänna som skattefifflarna gör bestraffas inte alls eller renderar de skyldiga en skitsumma i skattetillägg. Det säger en del om hur vi ser på den privata äganderätten i det här landet. "Moral" verkar inte vara moderaters starkaste ämne här i livet.