07 oktober 2007

Parning och genetik

Det finns en genetisk orsak till att honor föredrar att para sig med hanar som liknar honans biologiska pappa. Det har forskare som studerat svartvita flugsnappare och halsbandsflugsnappare kommit fram till enligt SVT-Text. Undrar om detta gäller mänskor också? Håhå jaja.

I så fall attraherar jag en hona vars far har de nordiska tunga nedåtvinklade ögonlocken. Som om ögonlocken skulle vara en genetisk variant som styr honans parningslust? Ögonlocken är en genetisk variation som uppstått bland den nordiska ursprungsbefolkningen. Allt enligt en finsk antropolog i ett TV-program som jag såg. Fråga mig inte vad programmet hette för det minns jag inte. Intressant var det i alla fall. Men alla ni som inte uppvisar de "nordiska ögonlocken" kan slänga er i väggen. Ni tillhör inte ursprungsbefolkningen!*ler*

Människohannar föredrar att para sig med yngre honor. Storbystade och bredarschlade honor. Bredare häckar ger lättare förlossingar och ökar chansen till fler barn. Det gäller att inte så sin säd på hälleberget. Håhå jaja.

Yngre fertila honor vill ha äldre hanar för skydd och trygghets skull. Men äldre honor föredrar yngre hanar. De springer benen av sig inför utsikten att kapa åt sig en yngre hane. Ingen hona med förståndet i behåll vill ju släpa runt på en äldre sjuk och trött hanne. Han kan ju trilla av pinn vilken dag som helst. Jag klandrar dem inte. Vilken levnadsglad medelålders hona vill inte att det ska vara fart i nattlinnet? Om de får chansen alltså. Håhå jaja.

Men var hamnar jag nu då? Jo. Yngre kvinnor som attraherar mig – vill inte ha mig. Alltså får jag leva ensam resten av mina dagar. Det ska nog gå bra det med. Håhå jaja.

10 kommentarer:

Anonym sa...

I vissa fall föredrar honor äldre och sjuka hannar så ge inte upp...*S* titta bara på Anna Nicole...*S* men du är nog kanske för ung och frisk för det....ler stort!
Retstickan

Ulf sa...

Anna Nicole? Vem är det? :-) Jag förmodar att den mannens pluska var betydligt fetare än min tunna och magra plånbok :-)

Anonym sa...

*S* Du var säkert ute och stal hennes H&M afficher på nätterna...*S*
MEN...inte kan det väl vara plånboken hon var efter...Var det inte tyggheten med en äldre och erfaren hanne...*S*
Retstickan

Anonym sa...

Hihi men det finns undantag i alla fall. :-)

Jag har hela livet fallit för män som är allt som min pappa inte är och trots att jag är gammal idag så har jag hitills bara fallit för äldre män.

Tror du kommer klara dig rätt bra. :-)

Nina

Oskar Gudéhn sa...

bitterness doesn't suit you...

Ulf sa...

Nina
Det är klart jag klarar mig :-) Jag tränar ju för fullt! *skrattar*
Är du gammal?*ser förvånad ut* Gammal ska jag bli först efter 80 :-)

Ulf sa...

*oskar gudehn*
Allt klär en gentleman :-)

Anonym sa...

Ja nu har du varit i ditt esse :-)

Snacka om att få till det. Kul med dina analyser.

Anonym sa...

Haha Ulf. Jag fick höra det i en blogg härmodagen.."herregud är du 43 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" då kände jag mig gammal men inte annars. :-)

Jag brukar titta i spegeln och undra vad det är för kärring som omslutit min unga själ och när kom de där skrattrynkrona och det där gråa hårstrået?

Men alternativet är sämre. :-)

Nina

Ulf sa...

*bagarberta*
Har du någon lösning på problemet? :-)

*nina*
43 är väl ingen ålder på en märr *ler* Rena ungdomen ju! :-)