13 augusti 2007

Udda vecka

Jag vet knappt vad det är för datum idag. Än mindre vet jag vad det är för veckonummer. Okej, med datorns hjälp tog jag reda på att det är måndag. Måndagen den trettonde auguati. Måndag udda vecka är lika med soptömmardag. Drog ut soptunnorna till vägkanten och hoppas att det ska vara en udda vecka idag. Men är det inte sophämtarvecka denna vecka så är det knappast någon katastrof. Jag har gott om luft i mina soptunnor.

Gott om luft är det också i mina dagar. Det är alldeles för lätt att bli sittande framför datorskärmen. Jag "googlar" och surfar runt på hemsidor, läser bloggar, kikar på Platsbanken, Blocket och Hemnet. Så går tiden. Allt medan skurarna avlöser varandra utanför fönstret. Intet av "värde" blir gjort. "Hushållet" blir eftersatt trots att jag är väl medveten om allt som jag bör göra inför den stundande flytten från huset. Stundande flytten? Inte är dagen bestämd. Inte heller vart är bestämt. Att jag ska flytta med det snaraste är däremot bestämt. Att jag ska flytta med "lätt packning" till en lägenhet är också bestämt. Nog har jag att göra – om jag vill.

Sopbilen kom nyss! Det är uddda vecka denna vecka!

Inga kommentarer: