26 juli 2007

Pannkaksmiddag á la Kontext

Läste nyss i Kontexts blogg om den pannkaksmiddag hon avnjöt igår med familj och vänner under sin permission från Friskhuset. Det verkar ha varit en pannkaksmiddag som hette duga! Blev glad för hennes skull för de verkar ha haft en mycket, mycket trevlig kväll. Jag kände också ett stygn av avund när jag läste hennes beskrivning av vad som stod på bordet. Sådana pannkaksmiddagar skulle jag vilja ha! Men att stöka och böka fram allt på bordet för en enda persons skull känns överarbetat och oviktigt. Möjligen är det läge att variera och smaksätta pannkakssmeten? Jag och barnen har varit stockkonservativa ifråga om tillbehör till pannkakor. Förmodligen för att jag som barn aldrig serverades storslagna pannkaksmiddagar á la Kontext. Eller afrikanska injeramiddagar á la Bagarberta? Är det läge att samla annorlunda recept för pannkaksmiddagar?

Det är många kulinariska upplevelser jag missat i livet!

Inga kommentarer: