10 juni 2007

Upp som en sol...

Igår var trädgådsmästaren hit. Efter det att hon klippt gräs och rensat i rabatterna så dök hon in i "verkstan" för att ta ut ämnen till ett par bänkar. Bänkar som hon ska ha på sin balkong i stan. När jag gick in i "verkstan" så möttes jag av en livgivande doft av terpener från nyhyvlad fura. Min livsande fick luft av doften. Gick in i huset. Skruvade isär skrivaren och "reparerade" matningen. Utan att det blev delar över! Sedan skrev jag ut några svartvita kopior.

Allt var frid och fröjd tills skrivaren började lämna tunna svarta streck från matarrullarna längs med papperet, och gula tunna streck tvärs över. Ibland är allt åt helvete! Nu sitter jag här med ett dussin kasserade utskrifter och funderar på hur jag ska komma åt att rengöra matarrullarna och munstyckena utan att behöva skruva isär maskinen än en gång. Kommer jag åt munstyckena utan att behöva skruva isär hela maskinen? Det är synnerligen irriterande när inte grejerna funkar som de ska. Förmodar att det enda som hjälper är att skruva än mer. *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja man behöver inte läsa dina två stycken i dagens blogg många gånger för att känna vars livsanden mår bättre.

= )