07 maj 2007

"Lemmen" i bena

Vilken grå och kall dag det är idag. Regn och åska växlar med solsken. Ingen riktig försommarvärme har infunnit sig än. Det är stor skillnad mot gårdagskvällen när jag var på utflykt med kastalgänget. Det var en smula blåsigt men ändå milt och skönt väder. Doften av försommarvarm skog blandades med havets friska luft och smaken av kaffe samt röken från tobak. Nio stycken var vi som gick till Skämningsöns naturreservat för att dricka kaffe och se på rösen och utsikten från vårdkasberget. Vilket gäng! Två är opererade i bukspottskörteln. Två har haft en stroke och en lider av svår reumatism (?). Men upp för berget ska de! Även om det tar tid och sker med stavars och stöds hjälp. Piggast var nog de två äldsta i gruppen. Två som haft pension så länge jag kan minnas! Hemkommen från utflykten kände jag mig en smula "lemmen" i benen. Men sammantaget gjorde det mig gott att strosa fram genom skogen. Att jag sedan fick ett nytt mål för fotoutflykter blev en extra bonus.

1 kommentar:

Anonym sa...

= ) ja vilket gäng!