07 maj 2007

Glassdags!

Årets första glass köpte jag nyss. En Pepe – lakritsglass! En Nogger i strutform? Glassen var en nyhet för mig, men den smakade alright och gick ner. Nu nalkas en stund med kaffekoppen innan kvällens träff med ”mörkrummet”. Ska blanda till en omgång med pappersframkallare och sedan ta fram lite fler ”testbilder” från nyförvärvet. Det blir nattens övningar. Kanske var det bra att jag sov en stund på eftermiddagen trots allt?

Genom Norrlandskontakten har jag "av misstag” fått en brevvän. En brevvän med bl.a. ett förflutet som grafisk formgivare, men hon är så mycket mer än så. Hon är också en "bloggare" med en läsvärd blogg "Grubblor från midjan av Mellanmjölkens land" på http://kontext.blogg.se Läs den! Hon har intresserat sig för mina bilder. Styrkt av hennes uppmuntran har mina funderingar kring mitt fotograferande lett till att jag äntligen fått tummen ur röven och publicerat foton på Fotosidan. Ska bli intressant att se om det kommer några kommentarer på mina ”testbilder”. Dessutom har jag skannat flera andra papperskopior ur ”skräpmappen” jag har tillgänglig. Analogt blir digitalt!

Kanske dags att försöka få lite ordning på alla bilder som ligger och dräller här och där i huset? Kanske är det dags att försöka göra en sammanfattning av nära fyra decenniers fotograferande?

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha, var det här du skulle skriva om min blogg. Jag läste lite slarvigt och trodde att det var på NK.

Trevligt att läsa om sig själv.
;-) Men nog är det lite tidigt att utlova intressant läsning...