19 april 2007

Varför så "manisk"

Vaknade i natt och var vaken ett par timmar mellan två och fyra. Tänkte bl.a. på kameran. Bestämde mig för att om kameran går ”min näsa förbi” så må det vara hänt. En mellanformatskamera står ju ändå längst ner på min ”önskelista”. Bestämde mig för att satsa på en nyare och snabbare dator samt en billig filmskanner istället. I natt var min tanke att jag kan ägna min fritid åt att skanna in de svartvita småbildsnegativ som sitter i pärmarna. Dessutom finns det filmer med negativ film och diabilder att skanna. Ett Sisyfosarbete som räcker livet ut och mer därtill!

Idag, kl 09.18 fick jag svar på mina frågor från säljaren. Kom på ytterligare ett par frågor som jag mejlade över. Just nu, när jag skriver detta, har det gått 48 minuter sedan han läste mitt mejl och ännu inget svar. Begriper inte människan att det sitter en otålig kund i andra änden av koppartråden? Sedan svaret kom och jag skickade mina nya frågor, så har jag vankat omkring ur rum in i rum. Ut på gården och så in igen. Nervöst rökande den ena cigaretten efter den andra allt medan tankarna snurrar kring en mellanformatskamera i Uppsala. Kan inte tänka på något annat just nu. Varför ska jag vara så förbaskat uppvarvad, fixerad och ”manisk” ibland?

Inga kommentarer: