18 april 2007

Kowa 66

Igår såg jag att det fanns en Kowa 66 utbjuden på en auktion på nätet. Efter mycket funderande så kom jag fram till att om kameran är i fullgott fungerande skick, så ska jag klicka på ”köp nu”. Skickade ett mejl till säljaren med en del frågor kring skicket på kamera och optik. Så här långt har det inte kommit något svar och det gör mig irriterad. Var frågorna så svåra att besvara? Om de var det så kan jag nöja mig med ett svar i stil med ”kameran är i gott bruksskick”. ”Det är bara att ladda en film och fota”. Kanske valde jag fel taktik dvs. ställde fel frågor när jag började fråga om putsmärken, slöjningar etc. Skulle kanske ha ställt enbart frågan om kameran och optiken fungerar och om den kan hämtas i Uppsala? Nu sitter jag här och oroar mig för det ska komma någon annan som söker en mellanformatskamera och som hinner före mig. ”Köp nupriset” på 3.000 kr är ju helt okej.

Baskat också! Varför ska jag tveka och fundera så förbaskat i kringelikrokar? Får väl se om säljaren ids svara mig, eller om han hoppas på att det ska starta en budgivning på kameran och att han får ut mer än 3.000 kr för den.

Inga kommentarer: