22 april 2007

Söndag kväll

…gått omkring de senaste dagarna och bearbetat vissa tankar kring en flytt från huset redan i år. Vaknade en natt och insåg att det "enda rätta" mot sonen, är att stanna ännu ett år. Han går fortfarande i skolan här ute och till hösten börjar han nian. Därefter blir det gymnasium i stan och därmed släpper han förmodligen en del av sin anknytning hit. Jag känner mig kluven. Det är mycket å den ena sidan och å den andra sidan just nu

I eftermiddags var jag ute vid en blåsig Östersjö. Det blåste orm. Borde ha haft långkalsonger, mössa och handskar på kroppen. För att inte tala om vindtäta byxor! Vinterjackan var helt rätt plagg i kylan. I viken simmade det ett halft dussin gräsänder och ett par gäss. För långt från mig för att det skulle bli några bilder. Ja jag tog ju några bilder mest för sakens skull men det är ganska trist med andfåglar som ligger stilla och guppar på vattnet. Ska nog ägna mig åt måsar i stället. Det är som mer fart på dem! När jag var på väg till bilen och frös som mest fick jag syn på en fiskmås på en sten 10 meter bort. Fotade med telekonverter 1,7x. Det blir 420 x1,7 = 714 mm brännvidd jfrt med småbild. Handhållet! :) Det blev den bild som jag är mest nöjd med av dagens "skörd". De andra bilderna på gräs och strand var mest en lek med "semi fish eye effekter”.

När jag kom hem så var jag så trött, så trött. Lade mig på sängen och somnade. Sov 1,5 timme. Vaknade och frös. Tog ett varmt bad och åt middag. Varma bad är skönt! Precis som en brasa i kakelugnen! Sedan var det helt plötsligt kväll:)

Inga kommentarer: