22 april 2007

I morgon

Ska jag hämta kameran i Uppsala. Ringde upp säljaren och vi kom överens om att den ska hämtas på hans kontor mellan kl. nio och tio. Nu gäller det att hitta dit också.

Dags att göra i ordning en tom kameraväska för att transportera utrustningen i. Plocka fram ett par rullfilmer ur kylen, ett passande batteri för kamerans exponeringsmätare, ett stativ samt packa ner en bra extra ljusmätare (digital kamera). Sedan återstår det bara att fixa färdkost för morgondagens övningar och tanka bilen. Jag hoppas vädret blir bättre än idag. Framför allt mindre blåsigt och varmare. Då ska jag ta en liten tur på kringelkrokvägar genom Uppland för att se om jag begriper hur kameran ska användas. Hittade en del information om Kowa på nätet. Bland annat en bruksanvisning, men tyvärr så har mina bläckpatroner torkat så det går inte att skriva ut manualen. Jag har läst på och försökt memorera in handgreppen. Risken är förstås att Alzheimer slår till och att jag strular till det på något sätt.

Inga kommentarer: