26 april 2007

Påfågelsöga

Påfågelsöga, citronfjäril och nässelfjäril fladdrade från Scilla till Scilla på gräsmattan i förmiddags, när jag skulle dricka mitt kaffe i solen. Säsongens första påfågelsöga! Hämtade snabbt min kamera och lyckades få några bilder. Undrar vad jag ska ha alla fjärilsbilder till? Även om jag inte vet så kan jag inte motstå lusten att "föreviga" dem. Påfågelsögat är en vacker fjäril. Jag tycker de flesta dagfjärilar är vackra snabba flygare.

Min sjukskrivning går ut den 29 april så nu är det dags för en tripp till Sandviken med en tidrapport, och ett eventuellt samtal med min "boss man" om vilka arbetsuppgifter jag kan få nästa vecka. Den 2 maj ska jag visserligen till läkaren på hälsocentralen för att diskutera mitt "fall" men som det känns idag så tror jag att det är dags att försöka "komma tillbaka". Kanske på hslvtid de första veckorna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter väldigt klokt att börja lite försiktigt.