27 april 2007

Nattarbete

Kom hem sent i går. Ja, sent på eftermiddagen alltså. Var till kontoret och surrade en stund med de få människor som fanns där. Innan dess hade jag varit till fotografen för att bli avkonterfejad. Mitt körkort är ogiltigt och inför hotet att få det indraget så var det bara att krypa till korset och ”ta tag” i saken. Alltså betala pengar till Vägverket och gå till fotografen samt skicka in begärd handling till Vägverket. Nu är det bara att vänta på det nya körkortet. Ser mest ut som en nyrakad, snaggad och magerlagd förrymd fånge på fotot, tycker jag. Men jag vänjer mig kanske?

Sena kvällen fylldes av framdragande av kemikalier, skålar och papper. Mörklade badrummet och ställde in förstoringsapparaten. Plockade fram ett par av mina testnegativ och kopierade. Det kändes mycket ovant att åter stå och slabba i ett mörkrum. Tyvärr var väl inte bilderna särskilt inspirerande men jag kopierade dem trots detta. Upptäckte att jag gillade mörkrumsarbetet, men det är alldeles för trångt i badrummet. Kanske är det bättre att inreda drängkammaren till mörkrum. Bättre utrymme och lätt att mörklägga. Sköljningen kan ju ske i badrummet. Klockan ett på natten var jag så trött att jag med nöd och näppe klarade av att hålla mig på benen. Halv två var de sista kopiorna sköljda och jag kunde gå till sängs. Skönt!

Tror jag att jag ska selentona några av kopiorna idag. Bara för att se hur det blir. Sedan ska kemikalierna kastas och apparat samt skålar ställas undan.

Inga kommentarer: