08 mars 2007

VW = Villiga Wilma?

Att låta Wilma stå inkopplad till elnätet gjorde tydligen susen, för utan protest startade hon som hon skulle igår eftermiddag, och hon startade även idag på förmiddagen, när jag for iväg för att köpa cigaretter åt mig och en skvätt bensin åt henne. Hon behöver bara värmas upp en smula för att gå igång! Som de flesta andra av kvinnligt kön alltså.

Någon blankett från Försäkringskassan hade jag inte fått till dags dato och jag började undra var den tagit vägen. Mina efterforskningar visade att arbetsgivaren glömt bort att anmäla mig som sjukskriven till FK! Attans också! Nu misstänker jag att det kan komma att dröja med utbetalningen av sjukpenningen. Blir nog tvungen att flytta över lite "sparpengar" till lönekontot. Gillar det inte, men nöden har ingen lag sägs det. Äta måste jag ju.

Inga kommentarer: