10 mars 2007

En konstig dag

Det blev en konstig dag igår. Jag åt frukost halv sex och tog sedan ett varmt bad. Efter åtta när sonen dragit iväg till skolan så kände jag mig trött och uppsökte sängen för att vila mig en stund. Somnade och vaknade vid tiosnåret. Klev upp, tog ett varmt bad, diskade en halv disk och återvände till sängen. När jag sedan vaknade så var klockan halv två! For iväg och handlade och lagade mat åt oss. Efter middagen låg jag och småslumrade i sängen under ett par timmar. Därefter lyckades jag hålla mig vaken ända till elva på kvällen. Då drabbades jag av en molande värk i högersidan och tog en tablett samt gick till sängs. Det var den första smärtstillande tabletten på 25 timmar! Klockan två var det så dags igen. Ont i buken och ytterligare en tablett. Sedan var jag vaken ända till klockan halv sex men lyckades så småningom slumra till under lite drygt en timme. Nu har jag ätit en lätt första frukost bestående av yoghurt, jordgubbssylt och en näve flingor. Funderar på ett varmt bad innan pojken och hans kamrat vaknar. Antar att de kommer att sova fram till lunch som brukligt är när de "ugglat" framför datorerna till långt fram på morgontimmarna.

Det blev en märklig dag igår. Främst för att jag inte hade ont på hela dagen, och för att jag var så orkeslös och trött, samt för att jag sov så länge. Hur ska denna dag bli?

Inga kommentarer: