12 mars 2007

Lördag & söndag

I lördags kände jag mig ganska pigg även om jag tog två tabletter under dygnet och tillbringade en stor del av förmiddagen i sängen. Var iväg och handlade, diskade och till och med bakade två plåtar med "småfranska". Första brödbaket sedan 2005! Ja, formen var småfranskans men inkråmet gjordes enkelt på mjölk, salt, jäst och mjöl. En variant på "brötchen" där mjölken fick ersätta vattnet. Sonen och hans kamrat gillade dem i alla fall, när de väl hade vaknat, och upptäckte att de kanske skulle slita sig från datorerna, för att få något i magen.

Om jag var pigg under lördagen så var inte så fallet på söndagen. Dagen inleddes med magknip och diarreér. Tarmen krånglar fortfarande då och då. Inget trevligt alls. Jag hoppas ju att den ska stabilisera sig och att jag ska få ordning på enzymproduktionen. Det verkar dock ta sin tid. Efter lunch kändes det dock något bättre och jag höll mig på benen ända tills vi ätit. Därefter somnade jag och sov till klockan ett på natten. Låg vaken ett par timmar men somnade sedan om och vaknade i morse klockan sex.

Denna dag ser riktigt lovande ut. Visserligen tog jag en tablett vid sextiden men tarmen känns okej och solen skiner. Ute är det +5° C. Inne väntar frukost. Ska se om jag inte kan ta mig ut och sitta i solen en stund under dagen - om den nu blir kvar. Kanske krymper huden av solens strålar?

Inga kommentarer: