02 mars 2007

Hänt i veckan

I tisdags var vi, min chaufför och jag, till Sandviken. Lämnade in läkarintyg och tidrapport. Det blev "sjuk" på varenda arbetsdag i februari och sjukskrivningen kommer att fortsätta ännu en tid. Vi var även till Valbo köpcentrum. Sonen köpte torkarblad på Micro för fem kronor stycket till sin "gammvolvo" medan jag kikade på skor och byxor. Jag köpte ingenting. Därefter drog vi till loppisen. Där fanns det bara "skit" och sådant har jag redan nog av hemma. När vi kom hem efter tre timmar, så kände jag av den påfrestning det innebar att åka bil och vandra omkring i affärer. Blev trött i benen och ansträngd i buken. Lade mig i sängen och sov bort en stund på eftermiddagen. Det gjorde gott.

Igår var vi in till Gävle. Sonen skulle köpa ett par jeans så vi drog in till ICA Maxi. Medan han provade byxor så kikade jag på skor, skjortor och platt-tv. Efter tjugo minuters vankande omkring bland hyllorna kände jag mig mycket trött i benen, och började spana efter någonstans att slå ner rumpan en stund. Eftersom jag var trött så hoppade vi över det planerade besöket hos fotografen. Jag måste ta ett foto för att förnya mitt körkort, men det får anstå till någon dag längre fram.

På kvällen sa butlern upp sig med omedelbar verkan och bokade en tågbiljett hem. Han åker idag fredag. Sedan blir jag ensam i huset igen. Kommer att bli märkligt men på tisdag kommer yngste sonen hit och hjälper till att fylla ut tomrummet. Det känns bra.

Inga kommentarer: