26 februari 2007

Tvålen

Idag låg det en tvål med ett kort följebrev i posten. En "Havsbris" från Lund. Inköpt i Bjurholm. Jag blev mycket glad över hågkomsten och den väldoftande tvålen. Värme spred sig genom kroppen när jag packat upp tvålen och läste det bifogade korta följebrevet. Hon tänkte på mig när hon såg den, skrev hon.

Undrar i mitt stilla sinne om hon tyckte att jag luktade illa? Att jag var för gammal och rökare gjorde ju inte saken bättre på den tiden det begav sig *ler*. Glad blev jag i alla fall. Det är läge för ett varmt kvällsbad med nytvålen och följa hennes uppmaning att "tänka på sommaren".

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag sitter här och skrattar och ler. Hade tänkt hinna skicka tvålen till sjukhuset men det vart så omständigt så det var lättare att få den hem till dig. Tänkte att kanske doften skulle få dig att glömma tristessen på sjukhuset.

Inte luktar du såååå illa ;-)jag tänkte mera på våra funderingar om varför tvålar spricker.

Så nu är du väl nybadad och goluktad? Simma lugnt

Kram