19 mars 2007

Fan också

Nu på morgonen drog jag i väg till Sandviken. Tänkte att det gäller att passa på under förmiddagen medan jag känner mig någorlunda pigg. Lämnade in kopia på läkarintyget och arbetsdagboken för mars månad. På hemvägen svängde jag in på loppisen i Valbo. De hade REA! Halva priset på kläder och skor. Ovanligt mycket folk i lokalen. Fann ingenting i min smak och gick över till möbelavdelningen. Där fanns det ett sideboard från 60-talet som var helt i min smak! Visserligen med en del fläckar på faneret och mycket små stötskador men ingenting som inte går att åtgärda, tror jag. Priset var bara 300 kronor. Jag har tidigare sökt på Blocket efter liknande möbel och fann ett liknande sideboard i Dalarna för 2.500 kronor vilket jag fann vara på tok för dyrt. Nu kan ju det ha varit i "nyskick" vilket inte kan sägas om detta.

Eftersom jag jag inte trodde att det rymdes i bilen så vågade jag inte köpa det. Ibland är det ett helvete med liten bil utan dragkrok. Inte känner jag någon med bil och krok heller. Dessutom måste jag ha "bärhjälp". Hela vägen hem satt jag och funderade över om det trots allt kanske ryms. Först måste jag dock plocka ur bilen, fälla sätena och mäta upp vilket utrymme det finns. Är bra sugen på att åka tillbaka. Denna gång med måttband i bilen. Sedan får nog måttbandet ligga kvar i bilen.

Inga kommentarer: