19 mars 2007

Ibland vill sig intet

Efter att ha letat reda på några skruvmejslar och ett måttband så demonterade jag nackstöden. Fällde fram ryggstöden och mätte. kom fram till att förmodligen kan skåpet rymmas om det inte är längre än 190 cm. Men när jag skulle låsa upp bakluckan så gick det inte. Vrida runt cylindern går utmärkt men öppna bakluckan går inte. Ibland känns det minst sagt för djävligt med bilar. Antar att detta innebär att jag inte kommer att kunna köpa skåpet. Ibland är det som förgjort.

Det är lika bra att ta en tablett och dra täcket över huvudet en stund.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sänder en tanke och hoppas att uppfinningsrikedomen infinner sig. Ett sånt fynd och så skiter det sig...eller?

Ulf sa...

Det sket sig och det var kanske lika bra. Sökte en sväng på Blocket och är man beredd att betala något mer och resa en bit så finns det ett större urval...och snyggare att köpa:-)

Anonym sa...

Åker förbi till helgen. På min bil finns det inga begränsningar vad gäller höjden. Vi kan ställa skåpet upp. Både transport och hjälp att bära i ett enda svep. Inte illa. Tänk att "vildhunden" kan ha sådan tur.
Valpen.

Ulf sa...

*Valpen*
Tack för erbjudandet men i helgen är loppisen stängd. Jag har bestämt mig för att avvakta t.v. En kopp Gevalia med ett wienerbröd till kan jag erbjuda i alla fall vid "oväntat besök".

Anonym sa...

Besöket blir av. Du kan räkna med besök på Söndag. Ska tänka på din ekonomi så jag köper wienerbröden.
Valpen.

Ulf sa...

*Valpen*
Wienerbröden ligger i frysen. Det är bara att tina dem i mikron :-)
Välkommen på söndag!