23 februari 2007

Ingen cancer!

Igår, torsdag, reste jag tillsammans med min andra hustru till Akademiska sjukhuset för ett samtal med Ib Rasmussen. Jag visste ju att kallelsen innebar att provsvaren kommit från Patologen och att svaret kanske skulle innebära en dödsdom. Den senaste tiden efter operationen har jag levt på dödens tröskel och försökt att mentalt ställa in mig på ett besked om att jag har pankreascancer. Det är bara en fråga om tid innan döden inträffar. Ungefär som att sitta på "Death Row" och inte veta när avrättningen ska ske. Bara veta att ingen nåd ges.

När vi kom upp på avdelningen så kom en glad Rasmussen mot oss och drog oss med till ett rum där han direkt förklarade att det fanns ingen cancer i vävnadsproverna. Jag har fått en diagnos! Kronisk inflammation i pankreas (bukspottkörteln).

Idag är jag glad över att han opererade och att operationen gick bra. Det känns som om jag fått en "andra chans". Ett nytt liv väntar!

Inga kommentarer: