23 februari 2007

Egen butler

Lördagen den 10 feb kom min äldste son ner från Vännäs för att ta hand om "gubben" under den första tiden efter operationen. Under de två veckor han nu varit här så har han röjt snö, burit in ved och eldat, handlat, lagat mat, diskat, dammsugit, vattnat blommorna och agerat chaufför. Jag hade inte klarat mig själv under den första veckan när värk och trötthet höll mig klavad vid sängen. Det har varit fantastiskt skönt med en egen "handy-man"i huset! Eller ska det heta "händig-karl"? Tror det ska dröja tills jag blir så pigg att han ser sig nödsakad att återvända hem *ler* för det är underbart att ha en egen butler i huset. I vilket fall som helst så har han gjort en fantastisk insats för mig och ska ha all heder för att han så självklart ställde upp för mig.

Regeringen borde genast införa rätten för alla sjukskrivna att få en kommunalt anställd butler under sjukskrivningsperioden. I ett slag skulle arbetslösheten försvinna om kommunerna anställde personliga assistenter med vettiga löner, för hushållsnära tjänster åt de sjukskrivna. De sjukskrivnas och de arbetslösas utanförskap skulle upphöra, socialbidragen upphöra och skatteintäkterna flöda likt honung i Jerikos dalar. Sverige skulle åter bli ett land där solidaritet med de svaga är ett honnörsord!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han verkar vara en riktig pärla din son....har pratat med honom några dagar nu och gillar det jag hör

Hälsningar Sabina, Kalix