23 januari 2007

Äntligen har jag bestämt mig

Jag har bestämt mig. Det ska bli en Mac Mini samt en Sony SDM-S205F. Efter att ha surfat runt och sökt information om kompabiliteten på engelska, franska och tyska sidor så skickade jag en mejl till komplett.se och frågade om de visste något om saken. Svaret jag fick var att det ska fungera med DVI-D kabel. Så då blir det en SONY-skärm trots att det är en utgången modell och trots att det riktiats kritik mot att den inte har pivotfunktion. Däremot verkar det, av de tester jag läst, som om bildkvalitet och färgåtergivning är utmärkta. En skärm för mig!

Skärmen kostade 9.000 kr exkl moms i nov 2005. Förra veckan såldes den, till ett kampanjpris, för 3.195 kr inkl moms hos komplett.se. Denna vecka kostar den 4.295! Aldrig får man vara glad! Fattigdom kostar! Lägger jag till 7.995 kr så får jag en "värsting Mac mini". Hmm.. en värstingmac? VärstingMacar finns inte men snygga macar finns det.

Finansieringen ska jag fundera på ännu en tid, men vilken dator och skärm jag ska köpa är härmed bestämt. Vilken bank som ska få äran att låna ut pengarna till mig är däremot inte bestämt.

Inga kommentarer: