22 januari 2007

Digital Camera & Dammsugare

Dagen började med att jag klev upp 45 minuter tidigare än vanligt. Bara i fall att...snöslungan skulle ut och luftas. Bedömde att jag skulle klara av att köra ut till vägen genom snön. Den yngste sonen klagade över illamående och visade sig ha lätt feber, så jag skjutsade in honom till lägenheten i stan. Lämnade en stållinjal och fick ett dammsugarmunstycke och en tidskrift - Digital Camera - i stället. När jag läste genom tidskriften, insåg jag att den kan bli nyttig för mig. Min digitala kamera har jag ställt in "en gång för alla" och nyttjar den, som om den vore en analog kamera, laddad med en film på 80 ASA. Jag borde verkligen försöka lära mig att utnyttja den moderna tekniken vid fotograferingen. Ska nog låta mig inspireras av Digital Camera och öva lite mer på fotograferandet. Borde nog också läsa genom bruksanvisningen - eller manualen som det heter numera - till min kamera. Hmm...

Hemkommen efter arbetsdagen var jag tvungen att tappa upp ett varmt bad åt mig. Mina fötter var som två stora blekgula isklumpar, men badet förvandlade dem till två gosiga rosa varma fötter. Därpå fyllde jag på bensin i slungan. Röjde upp på gården och vägen inför hotet av ytterligare snöfall i morgon. Hoppas verkligen att snöfallet håller sig längre söderut. Det är illa nog med den tilltagande kylan. - 15° just nu. Usch.

Inga kommentarer: