21 januari 2007

Den 21:a i månaden

På förmiddagen kunde jag konstatera att det låg knädjupt med snö på en sträcka av 10 meter på vägen. Detta trots att det inte snöade några större mängder under natten men vinden drevade snabbt igen vägen. Som vanligt! Det blev till att gå ännu en sväng med slungan, då jag ville ta mig ut med bilen, för att åka iväg och handla lite fågelfrö till de befjädrade varelserna som gästar fröautomaten.Ställde slungan för avisning eftersom den kan frysa igen om det blir kallare. Tyvärr fortsätter snöandet så risken är mycket stor att jag måste ut med slungan ännu en sväng i kväll, om jag ska ta mig iväg till jobbet i morgon bitti.

Delar av eftermiddagen har jag tillbringat på NK (Norrlandskontakten) där jag haft ett trevligt "surr" med en kvinna norrifrån. Nu stundar middag tillsammans med den yngste sonen! Det blir biff med lök. Undrar om han gillar det? Jag gör det i alla fall*ler*

Inga kommentarer: