19 oktober 2006

Torsdagssoppa

Blodsockret föll på förmiddagen så jag delade upp lunchen i två delar. Båda luncherna blev likadana - fänkålskryddad köttsoppa! Den smakade utmärkt.

Det snurrar en del tankar i skallen idag. Sitter mest och "återhämtar" mig efter sjukskrivningen d.v.s. jag sitter och häckar framför datorn. Kollar efter jobb, hus och lägenheter. En sysselsättning som passar mig betydligt bättre än skogsbruk. Jag vet ju sedan tidigare att det ryms en liten grå kontorist i mitt inre som bara väntar på att få ta över min tillvaro.

Hittade en insatslägenhet i Vännäs. Två rum och kök (55,5 kvm), månadskostnad 2.685 kronor inklusive kabel-TV, bredband och hushållsel. Pris 10.000 kronor! Det är ju så nära gratis man kan komma.

Har haft en del funderingar och resonemang kring en flytt från orten de senaste dagarna. Har insett att jag, som ska lämna huset jag bor i, har allt att vinna på att flytta norrut. Här, där jag bor idag, har jag inga vänner eller umgänge. Har visserligen många bekanta här, men inga människor som jag umgås med. I Umeåområdet finns det son, fd hustru med familj och andra vänner kvar. Där finns alltså ett betydligt bättre "socialt nätverk" för en ensam gubbe, som ska flytta för en ny start i livet.

Har en känsla av att jag alltmer närmar mig den punkt, där det är dags att fatta det slutgiltiga beslutet om en flytt från huset och Gävleborgs län. Flyttlådorna står redan i hallen och väntar på att fyllas. Kanske är det dags att börja plocka ner saker och ting i lådorna?

Först ska jag dock upprätta en handlingsplan:-)

Inga kommentarer: