19 oktober 2006

Torsdagsbad

Minnet av en vän, som en gång tappade upp ett hett bad åt mig, och sedan lät mig bada i skenet av en stor kandelaber med tända ljus, inspirerade mig att släpa in tvenne stora mässingsljusstakar, för att avnjuta mitt heta torsdagsbad i skenet av levande ljus. Det var bara champagnen och musiken som saknades! Inte ens ett glas enkelt rödvin fanns att tillgå. Jag har inte smakat en droppe alkohol sedan mitten av augusti, och har numera glömt bort hur ett glas halvtorr "Gula Änkan" smakar.

Hmm...undrar varför hon inte skrubbade min rygg? Vill bestämt minnas att jag föreslog detta. Nåja, ingen idé att fundera över saker som hände "anno dazumal". Det gäller snarare att försöka se framåt än bakåt! Så snart min inflammation är över ska jag köpa mig en flaska champagne och unna mig ett glas. Asketismen är inget sätt att leva för mig.

1 kommentar:

Ulf sa...

Undrar om du minns rätt?
*skrattar* det är inte många vänner som tappar upp ett hett bad åt mig. Du kan räkna dem på ena handens tumme *ler*
Nej, jag hade ingen musik...men ska komma ihåg det nästa gång. Borde ha högtalare i badrummet.
Ha det bra "Bökarberta"