21 oktober 2006

Kyla och rusk

Regn och åter regn. Kyla och höstrusk. Enda glädjen ska väl vara att, jag tycker mig minnas några ord från meteorologen om att det blir bättre väder nästa vecka. Om det nu stämmer?

Igår träffade jag min läkare - den trevlige dr Krog - och det blev än fler prover samt något kort om att han inte vet vad som orsakar mina symptom. Nu blir det en sväng till med röntgen. Magen en gång till. Jag börjar bli less på detta letande och provtagande. Samtidigt är jag naturligtvis mycket mycket tacksam, för att han verkligen anstränger sig, att försöka finna vad felet är. Vården är fantastisk - när man väl är inne i systemet!

Efter provtagningen var det dags att träffa dietisten. Kort genomgång av viktutveckling och vad jag äter. Kontentan av samtalet blev att jag inte behöver vara så asketisk och försiktig samt att jag ska äta mer och oftare. Helst ska jag äta sex gånger om dagen!

Inga kommentarer: