12 oktober 2006

Onsdagsträffen

Träffade min läkare i går, onsdag. Provsvaren från Uppsala hade inte kommit, men han verkar inte längre tro att jag har en tumör i bukspottskörteln utan att det rör sig om en inflammation i levern. Varför levern är inflammerad visste han inte. Det kan beror på att jag gått länge med diabetes, eller på att det är biverkningar av medicinen. Eller något annat! Orsaken vet han inte, men då mina värden stadigt blir bättre och vissa värden är helt normala, så tror han att det rör sig om en inflammation och ej en tumör. Jag hoppas att han har rätt! Det är i vilket fall som helst inte aktuellt med någon "akut" operation.

Jag kände en mycket stor lättnad, men det var som om jag inte vågade känna glädje över hans besked. Vågade jag inte p g a av rädsla för att det trots allt ska finnas en tumör i min kropp? Än återstår det många prover som väntar på svar och analys!

På måndag börjar jag jobba!

Inga kommentarer: