15 oktober 2006

O helga dag

Idag har jag helgat vilodagen. Visserligen körde jag en maskin med sänglinne men det räknas väl inte som att ohelga dagen? Lika lite som att jag åt tvenne frukostar, lunch och middag. Annars har jag nog helgat den. Åhå...kom på att jag surfade runt lite på Blocket och kikade på hus i Västernorrland och Västerbotten. Billiga hus!

Vad sägs om en enplansvilla med källare i Hällnäs för "bara" 200.000 kr. Priset är okej, tycker jag. Men Hällnäs? Dessutom var huset en smula stort. Fyra rum och kök låter mycket för en ensam gubbe. Ett torp i Fränsta på två rum och kök verkade mer passande. Det begärda priset är 250.000 kronor. Ska jag jämföra de två husen så förefaller villan i Hällnäs vara den mest "prisvärda" av dem. Å andra sidan så kan jag inte bestämma mig för om jag ska bo i hus eller lägenhet. Jag blir ju inte yngre med åren men tanken på att stänga in mig i en lägenhet skrämmer en smula. Detta trots att jag bott i lägenhet tidigare. Eller kanske just därför? Vill nog gärna ha tillgång till "naturen" utanför entrédörren.

Kanske är det trots allt bättre för mig att bo i lägenhet? Kan ju göra något roligare av pengarna än att lägga dem på ett hus. Ja, tankarna kommer och går som de vill - en helgad dag som denna.

I morgon är det arbetsdag! Den första på sex veckor.

Inga kommentarer: