14 oktober 2006

När ljusen brunnit ut

Dagen började ambitiöst med storkok av kalops och köttsoppa för infrysning. Efter lunch tog jag slut och somnade i fåtöljen. Därefter var dagen som förgjord, trots att jag förmådde mig att köra ett par maskiner med tvätt och bära in lite ved under eftermiddagen.

Tankarna som de senaste dagarna bl.a. kretsat kring en flytt från huset och en spirande längtan att skapa mig ett nytt liv någon annanstans, ersattes av tanken: Tänk om det inte är en inflammation. Tänk om vävnadsprov och provsvar visar på levercancer.

Blev sittande i fåtöljen, spelade mina band med "radioblues", brände ljus och eldade i kakelugnen. Till slut stannade bandet. Kakelugnen slocknade. Ljusen brann ut. Kvar blev bara tystnad och mörker.

Jag vill tro och hoppas att det är en inflammation och inte något annat som plågar min lever. Jag vill leva ännu en tid!

Inga kommentarer: