16 oktober 2006

På jobbet

Så har jag anlänt till jobbet. Sitter där och skriver detta. Reste tidigt hemifrån i morse och körde den "långa" vägen bara för att ta in dimman över myrlandskapet. Ibland är dimman och skogen vacker i det tidiga blekgula gryningsljuset. Kan väl konstatera att inledningen på arbetsveckan varit mycket lugn så här långt. Vilka arbetsuppgifter jag kommer att få den närmaste tiden har vi inte diskuterat ännu, men det kommer nog.

Lämnade över en kopia på läkarintyget till min chef. Berättade vilka dagar jag ska vara på lasarettet och fyllde i papperen till Försäkringskassan. Sedan gäller det att se till att papperen kommer iväg, så att jag kan få ut lite ersättning för de senaste fyra veckorna. Kan ju behövas ett extra tillskott i kassan, särskilt som jag bara har en halv lön att betala månadens utgifter med. Som tur är så var inte utgifterna överväldigande denna månad. Räkningarna lär bli betydligt smärtsammare att betala nästa månad med tanke på att det då kommer en elräkning i högen.

Godistarmen sög och naturligtvis kunde jag inte låta bli att ta en sväng in på Lidl. En sexpack Cola Light för 13.99 och 125 gr mörk choklad (70%) för 12.99. Nu väntar jag bara på tillfälle att få njuta en ruta choklad till kaffet. Asketismen är ingen livsstil som passar mig!

Inga kommentarer: