12 oktober 2006

Å ida' då?

Efter frukost och den obligatoriska disken slog blodsockret till! Jag var trött och mådde ganska "pyton" en stund samt låg under ett par timmar i fåtöljen. Jag måste fixa en "fungerande" frukost som inte fördubblar värdet. Efter lunchen var jag betydligt piggare och bestämde mig för att göra en inköpslista för storkok av ärtsoppa, köttsoppa och kalops. Drog sedan iväg till det stora köpcentrat. På vägen dit slank jag in på en loppmarknad för att se om det fanns några Hi-Fi "fynd" att göra. Noterade att samtliga kassettdäck var sålda och inget annat intressant fanns att se. Gjorde dock en lov in på klädavdelningen. Med tanke på min avtynade kroppshydda så fanns där kanske något som passade på min magra kropp? Hemma finns ju ingenting passsande längre. Släpper jag ut livremmen ramlar byxorna ner till fotknölarna! Det kan ju vara bekvämt i viss lägen, men nya kläder är av nöden.

Fann tre stycken helfräscha passande kavajer. Sköna material (ren ull) och hög kvalité. Säkert "omoderna", men vem bryr sig? I synnerhet som jag fick en halv lön denna månad. Pris? 50 kronor stycket. 150 kronor fattigare lämnade jag nöjd och belåten stället. Nu gäller det att "bo in" kavajerna och sedan hitta ett par nya byxor till dem. Därefter är jag beredd att möta världen!

Hamnade till slut på Willys och under mitt shoppande anfäktades jag svårt av törst och längtan efter Cola. Bestämde mig för att köpa en Light Premium Cola att släcka mitt läskedryckssug med. Drack ur en flaska på hemvägen. Den smakade ljuvligt.

Middagen blev en enkel och snabblagad renskavsgryta med lingon och potatis. Gott och dessutom känns det som om maten inte påverkar mitt blodsocker särskilt mycket. Middagsresterna blir lunch imorgon.

Återstoden av denna torsdags kväll kommer nog att tillbringas med tända ljus och en kopp kaffe framför kakelugnen. Det är lugna hemmakvällar som gäller nu för tiden.

Inga kommentarer: