24 oktober 2006

Blue monday

...måndag ja...Blue Monday med Ronnie Lane kan rekommenderas för avlyssning, men igår var "Blue Monday" en träff med dr. Krog. Han konstaterade att jag har inflammation i bukspottskörteln, problem med gallgången och att vävnadsproverna visar på en inflammation i levern. Levervärdena sjunker inte längre, vilket tyder på att jag har fått en kronisk leverinflammation, men såvitt jag förstod är den inte autoimmun. Orsakerna till mitt sjukdomstillstånd är inte kända men en tumör i bukspottskörteln kan inte uteslutas. Lika lite som min diabetes eller något annat. Nya prover och skiktröntgen väntar den närmaste veckan. Vad som händer sedan får den som lever se.

Jag tappar i vikt fortfarande och Krog skrev ut ett recept på Creon Forte vilket innehåller samma enzymer som produceras i bukspottskörteln. Detta i ett försök att hindra fortsatt viktminskning.

Frisk blir jag nog aldrig mer.

Inga kommentarer: