25 oktober 2006

Idag mår jag "pyton"...

Idag mår jag pyton. Åtminstone för tillfället. Högt blodsocker och värk i levern. Helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig för att sova bort en stund. Undrar hur det ska bli med maten, en icke fungerande tarm och orken när jag kommer ut i skogen igen?

Vägde mig i morse och kan konstatera att så här långt har inte Creon Forte hjälpt mig att behålla vikten. Jag tappar ett par hekto för varje dygn som går. Det känns som om energin i maten jag äter, enbart räcker till för att hålla mig uppe på fötterna. Fysiskt skogsarbete känns uteslutet just nu.

Efter lunch idag ska jag med en grupp ut i skogen för att fotografera kulturlämningar vid Högbo Bruk. De genomför en förstudie till ett projekt som ska lyfta fram kulturmiljöer i skogen. Äntligen efterfrågas något av mina "specialintressen"! Tyvärr blir det nog bara ett tillfälle. Vad hjälper det att jag har mediautbildning. Något arbete med dokumentation av verksamheten blir det inte, tyvärr.

I morgon är det provtagning för kontroll av blodsocker och levervärden. Sedan ska jag åka ut till kusten för att "rehabilitera" mig med skogs- och havsluft. Visserligen kan jag bestämma själv hur stor min arbetsinsats ska vara, men det kan inte hjälpas att jag undrar hur det ska gå.

Inga kommentarer: