22 oktober 2006

Nollor och ettor

Suck och stön. Det har varit som förgjort att få igång datorn idag. Den startade men sedan stängde den av sig. Inte bara en gång utan "en miljon gånger" under hela dagen. Frampå kvällen lessnade jag. öppnade skrället och skakade om innanmätet i ren och skär frustration. Då startade den! Vad som felas den vet jag inte. Antar att det är ålderskrämpor men jag älskar min iMac från 1998 och vill hålla liv i den så länge det går. Ibland tänker jag att den är som en hund. Trött och åldrig sätter den sig på bakhasorna och vägrar i sten att gå en meter till. Då hjälper det inte ens att hota med hundåtervinningen. Det blir till att sitta ner och vänta på att hunden ska sluta tjura och inse sitt eget bästa.

Får nog skaffa en begagnad grå trist pc. Jag har tyvärr inte råd just nu med en ny MacMini och en skärm för bildhantering. Till dess att jag anser mig ha råd, så får det bli pc-träsket.

Inga kommentarer: