05 oktober 2006

Anfäkta och anamma - köplust igen!

Efter disken i morse, kände jag en stark lust att bara slänga mig i bilen. Kände för att bara dra iväg till köpcentrat och det stora möbelvaruhuset. En snabb titt bland de döda malarna i plånboken fick mig att inse att det inte är läge för några studiebesök på loppmarknader, eller vidlyftigare köp av köksredskap, eller besök bland andra "vill-ha-grejer". Sagt och gjort. Besökte bankomaten och tömde ur lite grann. Merparten av pengarna gick till bensin i bilen! Min köplust fick jag tillfredsställa genom att åka en och en halv mil fram och tillbaka till affären för att köpa lök och saltgurka till köttfärsbiffarna, som vi ska ha till middag idag.

Egentligen handlar det kanske inte så mycket om att köpa prylar som att jag på något sätt önskar fördriva min dag. Eller? Nu ska jag i alla fall fördriva dagen med att laga mat, dammsuga, torka köksgolvet och bära in ved till kvällens kakelugnsbrasor. Alltid något.

Inga kommentarer: