05 oktober 2006

Mellan hopp och förtvivlan

Jag kan inte släppa från mig bipacksedeln för Omeprazol. Den ligger här på skrivbordet och mer än en gång har jag läst genom punkten 4 som behandlar eventuella biverkningar. Där finns alla de symptom jag känner igen från min sjukdomsbild med bland biverkningarna även om somliga av dem är sällsynta eller mycket sällsynta.

I djupet av min själ vill jag att det ska visa sig vara biverkningar av medicinen och inte en tumör jag drabbats av. Mitt hopp står till detta. Jag känner hur tanken fyller mig med lättnad, trots att det naturligtvis inte behöver vara medicinen som är skuld till hur jag mår. Jag knyter mina tummar och ber, att även läkaren ska komma fram till samma diagnos, nu när han ställt frågan om vilka mediciner jag tagit innan jag blev "gul" och hamnade på sjukhus. Måtte proverna bekräfta detta.

Inga kommentarer: