12 juli 2008

Casual wear

Mina damer (och herrar)! På begäran från Rutan kommer här dagens outfit. Så här var jag var dressad inför förmiddagens kaffestund i den patinerade och egenhändigt tillverkade trädgårdsstolen av egen design *nu fick jag det sagt också*.
På fötterna har jag mina gamla och sköna ECCO-sandaler. Shortsen "Friday", casual wear from Kapp-Ahl, rotades fram ur det stora ådringsmålade skåpet på övervåningen. Något skrynkliga och mycket stora kortbyxor. Faktum är att de är säkert minst fem tum för stora i midjan. Släpper jag på bältet så hamnar shortsen vid fotknölarna. Snabbt och bra! Så coolt alltså! *men de åker i soptunnan*. Den generöst rymliga t-shirten "Försvara folkhemmet" kommer från ETC och är en gåva från en vän i Vännäs. Very najs friend indeed. Dessutom är han en stoooor älskare av leken med det röda nystanet. Vilken mate. va!

På huvudet bär jag en av mina semesterhattar. En italiensk stråhatt inhandlad hos klädbutiken "Kläder" i Klintehamn, för mer än ett decennium sedan. Med tiden en hatt som fått en hel del hål och skavanker. Men en najs hat folks! I hatten sitter en liten svartvit fjäder som jag fann på stranden i Västergarn. En något tilltufsad fjäder om sanningen ska fram.

Kaffe smakar alltid bättre i en kopp från Arabia om man är rätt klädd!

32 kommentarer:

Anonym sa...

Wow - en kläd- och designblogg i ett!

Anonym sa...

Härligt äntligen en ny outfit. Du, det är bara staffliet och penseln som skanas ;)
Retstickan

Anonym sa...

Så extremt väl genomtänkt, från stol till kaffekopp. Har läst igenom övriga inlägg också och utropar därför: Bästa modebloggen någonsin!

Anonym sa...

Gilla instämmer med En liten tant - en perfekt modeblogg!

Ulf sa...

rutan;
Ja, det var väl inte illa? :-)

Ulf sa...

retstickan;
Staffli har jag inget, men vattenfärger har jag. Räcker det?

Ulf sa...

en liten tant;
gilla;
*rodnar klädsamt* Tack :-)

Anonym sa...

Väldigt snyggt! Har DU vaselin i b*ken du med? *s* // maluca

Ulf sa...

maluca;
Völkommen :-) Jag cyklar inte längre. Men det var så att cykelbyxor var skinnklädda invändigt (utan sömmar) och skulle smörjas med vaselin för att undvika skavsår. Men det var nog anno dazumal. Hur cykelbyxor ser ut idag vet jag inte.

Anonym sa...

Det enda som saknas är sockor i sandalerna! ;) Men då förlorar ju outfiten lite av sin sommarsköna luftighet. (Själv sitter jag i uråldriga träningsbrallor med stora hål i, så jag vet vad jag pratar om!)

Hoppas kaffet var gott!

Ulf sa...

ab;
Du har rätt. Det saknas sockor! :-) Naturligtvis borde jag genomsökt gömmorna efter ett par tennissockor. Jag ska aldrig mer visa mig på webben utan sockor i sandalerna.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulf sa...

bns;
Bäste herre.
Jag har aldrig bett dig om någonting. Allra minst om adressen till ett obskyrt kanadensiskt apotek. Eller vad det nu var? Därför är din kommentar borttagen. Understå dig icke att smutsa ner min blogg med dina spammeddelanden igen för då...blir jag sur på riktigt.

Anonym sa...

Himla stilig du är idag! Själv sitter jag i urskogen med Vitos kläder och resväskan står kvar i sovrummet hemma

Ulf sa...

vita brevis;
Tack :-) Efter att ha läst i din blogg så förmodar jag att även din "outfit" är stilig värre :-)
Ha det gott i skogen.

stella sweden sa...

"man" bör inte ha strumpor i sandaler! This I know for sure!

Ulf sa...

stella sweden;
Bör och bör? Lite banbrytande djärvhet skadar väl inte? Ett par långa grå tubsockor hade suttit som smäck, tycker jag. :-)

Anonym sa...

Stella sweden: Vi skojade! :)

Cecilia N sa...

Beklädnadsffären i Klintehamn är en favorit!

stella sweden sa...

ab...neheejda!

Ulf sa...

cecilia n;
Visst är den. Varje år brukade vi ta en sväng förbi. Om inte för att handla så för att insupa atmosfären.

Ulf sa...

stella sweden;
johooodå...men visst hade det varit passande med grå tubsockor till. Gärna då med färgglada ränder uppe på skaftet :-)

stella sweden sa...

Haaatar tubsockor...använder aldrig sockor själv, knappt ens på vintern utan trär helst mina bara tassar ner i stövlarna eller vad det nu är för skodon som passar...

Ulf sa...

stella sweden;
Men tubsockor som är sååå snyggt ;) Särskilt de med ränder på;) Min andra hustru brukade gå i sandaler året runt i Umeå när vi träffades. Vintertid med raggsockor på fötterna men ändå. Är ni släkt tro? :-)

stella sweden sa...

Näää..vi är inte släkt! Jag har koll på den ja!

Ulf sa...

stella sweden;
Det är bra. Man ska ha stenkoll på folk :-) Men är du säker?;) Hennes bror är född i Visby :-)

stella sweden sa...

Men min bror har bara en syster o det är jag!

Ulf sa...

Men hennes bror har två systrar och ingen av dem är du.

stella sweden sa...

Hur vet du det?

Ulf sa...

Därför att en bror har en syster men en bror har två systrar och ingen bror har ingen bror men tillsammans har de tre systrar. Lätt som en plätt! :-)

stella sweden sa...

Nejda för min bror har endast en syster!
Sååååå..vad heter ditt kexs bror da?

Ulf sa...

Magnus