15 juli 2008

Tradera

Spänningen stegrades hos mig medan jag vankade ut i köket och satte på kaffet. Kommer jag att vinna auktionen? Finns det någon som kan tänka sig att bjuda mer än mig? Högsta budet var mitt. Spänningen var olidlig. I fem minuter ungefär. Men jag går icke högre. Sparar mina elvahundra kronor i stället. Stativet blir dyrt för den som vill konkurrera med den som nu har högsta budet. Kanske lika bra att lägga till femhundra och köpa ett alldeles nytt Benbo Trekker Mk3 i så fall, misstänker jag.

Än är det dock gott om tid att bjuda. Fyra timmar är det kvar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ulf sa...

liberum-weto;
kanske lite "dumsnålt" men jag gick inte vidare. Den som bjöd över fick det för 930 kronor. Kanske borde jag lagt mig ytterligare en hundralapp högre från början? Men, men...
Den nya modellen MK3 kostar ca 1600 kronor i Sverige. 125 dollar i USA tyckte jag mig se på en hemsida.