31 mars 2008

Altec Lansing

Okej. Medan jag nu ändå är i farten så är det väl lika bra att jag visar upp mina datorhögtalare också. Ett par Altec Lancing ACS 621 som jag köpte för några år sedan. Tekniken har förmodligen gått framåt sedan jag köpte mina Spendor och idag låter små högtalare förbaskat bra också. Med tanke på den stora prisskillnaden mellan Spendor och Altec så skulle nog mina datorhögtalare utses till "bäst i test" i en jämförelse dem emellan. Då med hänvisning till priset, för jag tycker mina datorhögtalare är synnerligen välljudande med tanke på sin ringa storlek.

Men nog saknas det mig en ny iMac som matchar mina högtalare?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar jag ana ett teknikfreak här?

Minns du Karlsson-högtalaren eller var det Carlsson???

Ulf sa...

gubben;
Nja...teknikfreak vet jag inte om jag är. Men ska teknik låta så ska den låta bra :-) Carlsson högtalarna minns jag. Mina första sterohögtalare var av en modell som hette V-1 (en kub) som "disajnades" av Carlsson (tror jag). De låter fortfarande där de står i ett rum här i huset :-)

Anonym sa...

Jättefina och jag lyssnar på Lundell genom mina nu :-)

Nina

Ulf sa...

Nina;
Har du också Altec Lansing? I så fall låter Lundell BRA :-)

Anonym sa...

haha du menar att han inte gör det annars? :-)

Nina :-)

Ulf sa...

Nina;
Det var länge sedan jag lyssnade på hr Lundell men jag har gått förbi Halvars kiosk :-)