04 januari 2008

Sovmorgon

Världen sover. Min bloggosfär sover. Pojkarna sover. Jag sover den hjärndödes sömn. Intet att blogga om. Det är mörkt och tyst runt huset. Bara surret från datorerna stör friden i huset. Märkligt att det ska vara så svårt att åstadkomma tysta datorer. Min iMac surrar precis som PC-n. Om Macen är högljudd så ligger PC-ns surr på en frekvens som är än mer irriterande. En irriterande hög ton som då och då får mig att fundera på att slänga ut den. Men det går ju inte. Vad ska jag då blogga på? För så är det. Blogger funkar visst bara fullt ut med Windowsmaskiner. Förbannade Bloggerkonstruktörer!

Vad händer idag då? Gossarne ska till stan för att bowla och äta middag med modern. Jag måste köra ett par maskiner med tvätt tycker jag mig se. Laga mat, baka och diska. Dag ut och dag in. That's life.

Inte fick jag jobbet i Mariestad heller. "Tjänsten har tillsatts med annan sökande. Tack för visat intresse". Som vanligt med andra ord. På måndag börjar "arbetsträningen". Suck... Tur att det finns kaffe till tröst för hjärndöda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förbannade idioter! Jag hatar de där breven.

Ulf sa...

Ia;
Jag ser breven som ett bevis på mitt "tillkortakommande" så jag brukar elda upp dem och försöka glömma dem.