01 oktober 2007

Let's go fishin'

Usch. Idag känns det som en riktig "deppardag". Vädret är gråtrist. Regn och blöta. Kroppen är seg och humöret är nere på nollpunkten. Jag är less. Beror det på vädret eller är det de senaste dagarnas kamp mot blodsockret som sätter ned min lust till ett liv? Skit också! Jag känner mig "inlåst" i en värld som jag inte tar mig ur. En värld där inget händer och sker. Alla dagar är ungefär lika djävla trista och följer samma mönster. Upp på morgonen och i säng på kvällen. Däremellan samma rutiner varje dag. Mat, disk, insulin, pankreatin, tvätt, bära in ved, elda, glo på TV och surfa runt på nätet. Ungefär så är det. Dag efter dag. Vad är det för liv? Grått och trist känns det bara. Kanske håller jag på att bli deprimerad? Eller är jag bara understimulerad?

Tror jag ska leta reda på "Stackars Pettson". Pettson är min favoritfigur i barnbokssvängen. Beror det på att jag och Pettson är lika tro? Stackars Pettson – en bra och lättsam introduktion till KBT (kognitiv beteendeterapi) enligt en depparförfattare på bokmässan i Göteborg. Undrar vilket fiske som får mitt humör att svänga?

Jag har köpt Pettsonböckerna åt barnen. Men mest åt mig :-). Får jag då stjäla med dem när jag flyttar? Inte nog med att jag ska känna mig deppad. Jag ska brottas med moraliska problem också! Livet är pest. Eller var det en fest? I så fall är den festen någon annanstans.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vill barnen ha kvar Pettsson så är det ju en bra ursäkt för att gå på loppis och antikvariat... :-)Det är ju alltid lika kul, hittade en tavla på ett loppis till mig i går...Gå på loppis och livet leker :-)
Retstickan

Anonym sa...

Du behöver en "Findus" i ditt liv som lockar dig ur deppet!*konstaterar* Sedan behöver "Findus" naturligtvis inte vara en randig katt. Men jag älskar också "Stackars Pettson"! Kan tipsa om "Vem ska trösta Knyttet" också..en annan av mina favoritbarnböcker. Mycket, mycket livsvisdom där också. Jag har ju lyckan att få lön för att sitta och läsa dessa underbara böcker! *L*

*Österbottniskan*

Anonym sa...

Men hallååååå....
En sån dag måste finnas...
Tänk om vi inte hade såna !!
Då hade vi inte uppskattat de bra dagarna, och hörrödu Mister..
Dessa dagar är till för att utvecklas..Det är en sån du ska drömma framåt...
Kan ju inte bli sämre...
Och det bästa med dessa dagar...
Dem går över........
Och då blir ju nästa dag ljusare ..eller hur!
När jag har en sån dag...
Då passar jag på att " riktigt tycka synd om mig själv "..
Jag låter mig sjunka neråt, och gottar mig lite i det (svackan )
Och fullt medveten om att det går snart över...
Du har säkert planerat framåt under denna dag.." ler "...
Inget ont som inte har något gott med sig ..I släptåget...
// Laika...

Anonym sa...

Sussa nu gott...
Och vakna till en ny dag med nya energier...
I morgon blir dagen bara såååå
Kanon...
Och du kan läsa något annat än " Findus " i morgon...
// Laika...

Anonym sa...

Jaha, nu har ni lurat mig att lägga upp en blogg...
Och det enda jag kommer är till " profil "
Hur gör jag nu....
Tänk nu på att jag är senil...