12 september 2007

Ryktet går

Ja ryktet går runt i byn. Går och går förresten. Med tanke på snabbheten så färdas det nog på cykel misstänker jag. Alldeles nyss blev jag uppringd av en hyresvärd i Vännäs som hade hört att jag vill hyra en tvåa. På telefon lät det som en trevlig hyresvärd *ler* och jag har bestämt mig för att resa upp och se på lägenheten. Lägenheten är en tvåa på 57 kvm i ett litet lugnt hyreshus med fyra lägenheter. Hyran är varken särskilt hög eller anmärkningsvärt låg. Kan nog anses vara "normal" och acceptabel. 3.200 kr/mån kostar den men då tillkommer kostnaden för hushållsel och bredband. Om det nu går att få bredband i huset?

Just nu undrar jag: Vem i Vännäs som tipsat Rolf om mig? Jag har ju mina misstankar förstås. *ler* För det kan väl inte vara HSB eller Vännäs Bostads AB som tipsat? Eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

*S* dina ylande har kanske nått ända dit....
Retstickan

Ulf sa...

*skrattar* Kanske det. Och bästa sättet att få tyst på mig är att slänga åt mig ett köttben *ler*

Anonym sa...

Jag är oskyldig :-)

Ulf sa...

Jaså? :-)