27 augusti 2007

Kårböle

Sådana här små hus finns det inte särskilt många av av på Blocket. De flesta som jag sett är stora ombyggda och dyra hus i utkanten av "kartan". Detta är ett enplanshus med eternitfasad och plåttak. Storlek: 80 kvm och 3 rum. Biyta, förråd och garage ca 48 kvm. Uppvärmning olja + elpanna. Tomt ca 1100 kvm. Badrummet renoverat 2003. Pris 140.000/bud. Enplansvilla med källare! 80 kvm, precis rätt storlek för mig!

Naturligtvis finns det en mängd hus till försäljning på Blocket men det är sådana här små hus som intresserar mig. Utbudet är nog ännu större hos mäklarna och det blir nog hos dem som jag oftast söker billiga äldre hus lite grann vid sidan om världen s a s. Kårböle känns bara lite väl långt vid sidan om? Ska jag hålla på och enbart leta hus efter pris så hamnar jag snart i fjällvärlden långt från allt. Ska nog försöka hålla mig max fem mil från ostkusten i fortsättningen.

Ps. Det lilla fina huset i Hemling, som jag skrev om tidigare, är sålt. I vilket fall så är det borttaget från mäklarens sida. Ds.

Inga kommentarer: